Dagens tips – Skaffa inte en jävla navelpiercing!

Okej, jag kommer så väl ihåg när jag var 14 år och längtade efter dagen då man äntligen kunde skaffa en piercing i naveln för det var ungefär det snyggaste på denna jord. Sagt och gjort, jag skaffade min piercing i Turkiet hos en ”mycket” seriös tatuerare. Hrm. I alla fall, jag tänkte att jag kunde rädda någon stackare för att begå samma misstag som mig. Orsaker till att inte pierca naveln kommer här:

1. Du får inte bada i pool eller liknande på minst 1 månad (inte så jävla smart att pierca på en semester med andra ord)
2. Det tar otroligt lång tid att läka, räkna med minst 1 år, ofta läker det aldrig helt. Helst ska man inte byta från läkesmycket förrän efter 6 månader av den anledningen.
3. Man fastnar. I allt. Under intima stunder. Ni förstår poängen, det är inte så jävla sexigt att råka rycka ut hela piercingen liksom.
4. Alla har navelpiercing! Typ hälften av de personer jag träffar, har en piercing i naveln. Inte så kul.
5. Piercingen kommer att flytta på sig/vandra utåt. Detta händer på alla, mer eller mindre. Många är tvungna att ta ut sin piercing eftersom den stöts ut.
6. Ärret! Detta är nog den enda anledningen till att jag har kvar min navelpiercing, för att dölja ärret. Hur man än gör, så kommer ärret att synas när man tar bort sin piercing.
7. Hur noga du än är med rengöring osv. den första tiden efter att du piercat dig så kommer det att vara ömt, rött och vätskande. Great, eller hur?
8. Och för guds skull, om du nu prompt måste pierca din navel – gör det hos en seriös studio, inte själv hemma i vardagsrummet! Vet inte hur många snea, infekterade, felgjorda navelpiercingar jag sett.

Kommentera

