Dagens tips – enkel sotning

Efter förfrågan ska jag prova på något jag inte gjort förut, nämligen en steg-för-steg sminktuturial.

Sminkningen jag hade tänkt göra en guide över är en vanlig, enkel sotning som egentligen kan göras med vilka färger som helst. Den funkar både till vardags och till fest beroende på hur mörk man gör den. Jag valde att göra en blågrå variant, tyvärr kommer inte färgerna fram ordentligt på bilderna, särskilt steg-för-steg bilderna eftersom det var rätt mörkt och svårt att ta bilder själv, men jag hoppas att man ser ändå.

Det som jag har använt till ögon make upen är:
– Ljusblå ögonskugga, Viva la diva
– Blågrå ögonskugga, Viva la diva
– Svart ögonskugga, Isadora
– Flytande svart eyeliner
– Svart kajal, Dior
– Mascara, Dior

Steg 1 – Lägg ljusblå ögonskugga över den innersta halvan av ögonlocket

Steg 2 – Över den yttersta halvan av ögonlocket lägger du den blågråa skuggan, samt under ungefär yttersta halvan av undre fransraden

Steg 3 – Sudda in den svarta skuggan längs fransraden och den yttre delen av globlinjen.

Steg 4 – Lägg flytade eyeliner längs övre fransraden och kajal på ungefär den yttersta tredjedelen av den undre fransraden. Sedan applicerar du mascara och lösögonfransar om du vill.

Klart! Ignorera mitt nyduschade hår..

Kommentera

