Sweat is just fat crying.

Igår gick jag tillbaka och gjorde ett av mina allra första dokumenterade träningspass från i höstas. Kul att jämföra resultatet tänkte jag. Och nog var det skillnad! Det är 300 reps och jag kommer ihåg hur jag kämpade trots att jag modifierade övningarna så att de blev enklare. 28 ½ minuter tog det då. Igår blev jag färdig på 21 minuter och den enda modifieringen jag gjorde var att variera push ups på tå och knä! Dessutom använde jag vikt för att göra get ups’en ännu drygare.

Workouten ser ut såhär:
50 reps Jump lunges
50 reps One leg push up (25 reps per ben)
50 reps Mini squats 
50 reps Reptile on the run
50 reps Get ups (25 reps per ben)
50 reps One arm press up (25 reps per arm)

Efter det gjorde jag övningar med pilatesbollen och varvade med hopprep för att komma upp i en halvtimma. Jag som föredrar att träna utan utrustning tycker faktiskt att pilatesbollen är ett undantag, det finns så många sätt att variera övningarna och den är så bra för att träna alla små balanserande muskler. Förutom den så lägger jag också på extra vikt, förut använde jag bara en väska fylld med något tungt (min kameraväska blev offret ett antal gånger). Nu använder jag oftast två hantlar på 3 kg styck, tycker att det är lagom.

Gårdagens middag, baconinlindad kalkon!

Kommentera

