You will never know your limits unless you push yourself to them.

v 33 Planering
Måndag: Fit Test/HIIT
Tisdag: Styrketräning (underkropp)
Onsdag: HIIT
Torsdag: Styrketräning (överkropp)
Fredag: HIIT
Lördag: Vila eller HIIT
Söndag: Vila

Måndag
Det blev ett fit test som jag gjorde för ett par månader sen. Det består av fyra övningar som man gör tre gånger, 50 sekunder träning och 10 sekunder vila i totalt 12 minuter. Mitt förra resultat som jag gjorde för några månader sedan står inom parentes. Ibland är det bra att gå tillbaka och göra ett gammalt träningspass för att se att man faktiskt har förbättrats. Nämnas bör att jag dessutom gjorde nästan alla push ups på tå den här gången, förra gånger gjorde jag alla på knä.

Squats: 39, 38, 39 reps (30, 28, 29)
Push ups: 30, 25, 20 reps (22, 16, 12)
Tricep dips: 21, 19, 24 reps (18, 16, 17)
Crunches: 29, 31, 34 reps (28, 28, 29)

Efter det blev det 12 minuter till av high intensity interval training, bara cardio-övningar den här gången. Som vanligt körde jag 50 sekunder träning och 10 sekunder ”vila” i form av att jogga på stället. Jag genomförde dessa övningar tre gånger:

1 min Jumping jacks
1 min High knees
1 min Shuttle runs
1 min Heel kicks
1 min Squat touch floor jumps
1 min Mountain climbers

Tisdag
Idag hade jag en del träningsvärk men jag körde ändå ett 30 minuter pass inriktad på styrketräning av underkroppen. Det blev:

30 reps Burpees
30 reps High knees
30 reps Squat & Burpee tuck jump
30 reps Jump lunges
30 reps Elavated plank knee tucks
30 reps Touch floor jumping jacks
30 reps Lunge & kick (vänster)
30 reps Tuck jumps
30 reps Lunge & kick (höger)
30 reps Leg lift crunch
500 reps High knee skips

Kommentera

