A year from now you’ll wish you had started today.

v 33 Planering
Måndag: Fit Test/HIIT
Tisdag: Styrketräning (underkropp)
Onsdag: HIIT/Styrketräning (överkropp)
Torsdag: HIIT
Fredag: HIIT
Lördag: Vila eller HIIT
Söndag: Vila

Idag hade jag high intensity interval training inplanerat, men med tanke på min grymma träningsvärk i vaderna efter igår så modifierade jag en aning.

Som uppvärmning körde jag därför drygt 7 minuter HIIT. Tre rounds av:

30 sek High knees + heel kicks
30 sek Side jumps
30 sek Heel kicks + step backs
30 sek Jumping jacks
30 sek Scissors

Sedan blev det blandad styrketräning för överkroppen (rygg, armar, axlar). Jag genomförde dessa övningar tre gånger:

20 reps Supermans
20 reps Bent over rows
20 reps Single arm rows
20 reps Shoulder press
10 reps Front & side laterals
10 reps Bicep curls
10 reps Bent over tricep extensions

Kommentera

