But I remember everything.

Jag har nu insett att jag tidigare inte förstod innebörden av ”jag har inte tid”. Tidigare när jag tyckte att jag inte hade tid så var det helt enkelt för att jag inte orkade ta mig tid, man var trött och prioriterade annat helt enkelt. Nu har jag inte tid. På riktigt. Varje vaken minut av dagen måste användas effektivt för att hinna med allt som ska göras. Jobba, skriva prov, sitta på föreläsning, handla, teckna bilförsäkring, plugga matte, skicka iväg beställningar till jobbet, vaxa och storstäda bilen, förbereda matlådor… Det är vad jag har gjort idag. Däremellan ska man även försöka äta, duscha, tvätta och städa. Och kanske till och med träna eller – wait for it – träffa vänner. Eller leta lägenhet, eller…

Ja ja, trots att man nyss har köpt bil så kommer inte bankkontot vara tomt åtminstone. Har redan hunnit beställa larm och nya fjärrkontroller till låsen och bagageluckan. Navkapslar blev det också tills jag har hittat några snygga fälgar och däck.

Och nu råkade jag prata en timma i telefon med min partner in crime, ops. Tur att man är ledig på förmiddagen imorrn så att jag kan fixa klar matten.

One thought on “But I remember everything.

  1. Hej!

    Jag är en tjej på 13 år som tränat lite då och då, försöker äta helt ok och håller mig på normalvikten för barn i min ålder. När jag läst din blogg har jag blivit inspererad till att satsa hårdare och äta bättre. Jag har också i alla år dreglat över dina bilder på en viss häst sida, och att få njuta av helt nya bilder här är bara underbart! Kommer verkligen ta insperation från din blogg in i det vardagliga livet, även fast jag kommer få ta det lite i taget, innan jag kommer kunna träna på din nivå utan att skada min kropp, men när jag klarar ”the 100 workout” utan större förhinder borde jag kunna köra på hårdare (fast självklart springa längre än 10 minuter ibland) vad tycker du är en bra räning och kostplan för någon som bara tränat på ganska låg nivå innan?

    ÄÄÄÄLSKAR din bloog <3 KRAM

Kommentera

