Summer bodies are made in winter months.

Jag har bestämt mig för att prova något nytt. Efter att jag startade upp med träningen igen så känns det som att jag har stått och trampat på samma ställe. Jag har inte riktigt haft någon struktur eller plan och då är det inte konstigt att resultaten uteblir. Så nu har jag för första gången planerat och skrivit upp ett klart schema för träningen som kommer att gälla under de kommande tio veckorna.

Jag har skrivit upp allt i en träningsdagbok och gjort en träningskaender men jag tänkte dela med mig här också. Alla träningspass fram till vecka 13 är planerade, jag får utöver det lägga till löppass om jag känner för det.

MÅLBILD

Under de kommande tio veckorna (fram till och med vecka 13) ska jag:

– Träna i tre dagars-intervaller med en dag vila mellan.
– Följa mitt träningsschema.
– Genomföra ett fitness test, väga mig och ta mina mått var fjärde vecka för att mäta progressionen.
– Inte köpa hämtmat, godis, läsk, chips etc.
– Även ha köpstopp vad gäller kläder, smink och skor.

Det jag får göra är att äta ute om jag blir bjuden, gå på krogen men dricka med måtta samt äta onyttiga mål såsom hamburgare om jag lagar det själv.

MOTIVATION

Varför jag gör det här:

– Jag vill ge mig själv och träningen en ärlig chans.
– Jag vill arbeta in en god rutin och jobba för ett klart mål.
– Jag vill mäta min utvecklig vare sig den är positiv eller negativ.

BELÖNING

Tisdagen vecka 13 så ska jag göra mitt sista fitness test. Som belöning om jag har uppnått mina mål under de här tio veckorna så ska jag få köpa något som jag verkligen vill ha. Som till exempel nya glasögon, en weekendresa eller ett par dagar på spa.

fears-and-my-first-15k

One thought on “Summer bodies are made in winter months.

  1. Ping: Dag 8 – Goals | Pandemonium Central

Kommentera

