Sleek.

Idag anlände några ögonskuggspaletter som jag beställde från Sleek i Storbritannien. Frakten tog längre tid än vanligt och paketet hade till och med blivit genomsökt eftersom det såg suspekt ut när det hade åkt igenom röntgen, haha. Men inte var det några droger eller farliga föremål som jag hade skickat efter, utan det var tre paletter – Storm, Au naturel och Oh so special.

Jag har blivit rekommenderad Sleek flera gånger eftersom det ska vara hög kvalitet till bra pris så nu var det dags att prova! Mitt första intryck är att det över lag är bra pigmenterade, lättapplicerade och krämiga skuggor. Som vanligt är det vissa som är lite sämre, det var en eller två skuggor per palett som antingen inte gav samma färgåtergivning eller som var för pudriga. Vi får se hur hållbarheten osv. är när jag har hunnit använda dem lite mer, men för det priset så är jag nöjd! En sak som jag dock tyckte var onödig är att det följer med en matt svart till alla paletter.

IMG_5634

IMG_5643
Au naturel.

IMG_5655
Storm. Den som ser tråkigt grå ut vid första anblick är faktiskt en riktigt snygg kall blå!

IMG_5661
Oh so special. Var för många rosa skuggor för min smak, men särskilt de två längst upp till höger är riktigt snygga och välpigmenterade.

Kommentera

