Ugnsbakad zucchini och aubergine

Idag tänkte jag testa på något nytt så jag köpte hem lite zucchini och aubergine. Jag brukar vanligtvis inte vara så förtjust i det och det är verkligen ingenting som jag ofta har i kylskåpet. Men nu var det dags!

Enkel gratäng med zucchini och aubergine:

1 Zucchini
1 Aubergine
2 Vitlöksklyftor
3 msk Olivolja
½ dl riven ost
Salt
Peppar
Franska örter (består av bl a basilika och rosmarin)

Sätt ugnen på 200 grader. Skiva zucchini och aubergine och sprid ut på en ugnsfast form. Blanda olja, kryddor och pressad vitlök med grönsakerna. Toppa med lite riven ost och gratinera i ugnen i en kvart.

Det blev farligt gott! Jag åt det som tillbehör till fläskfilé. Räcker till 4-6 portioner. Inga bilder blev det heller eftersom jag var så sugen, men det kanske kommer imorgon!

aubergine

Kommentera

