They never get a chance to shine, ‘cause they only exist in her mind.

Då var valborg över! Jag firade som sagt med en Big King meny och 50 gram naturgodis, haha… När jag vet att jag kommer att äta onyttigt, det vill säga vid högtider eller krogrundor så brukar jag faktiskt räkna kalorier. Inte slaviskt, men jag tycker att det är bra för då kan man med gott samvete äta det som man är sugen på istället för att stoppa i sig ett kilo godis bara för att. På krogen brukar jag till exempel välja mojito eller cosmopolitan – goda och med en bråkdel av de tomma kalorier som finns i pina colada, tequila sunrise osv.

Så min valborg slutade på blygsamma 1650 kalorier. Jag vet inte riktigt hur mycket jag brukar ligga på normalt eftersom jag inte räknar annars, men min gissning är på runt 1500. Det är egentligen lite för lite, men jag försöker följa mina naturliga hunger- och mättnadssignaler. Jag tror att jag har gått ner lite i vikt eftersom de jeans jag köpte igår är i storlek 24 (!). Jag trodde först att butiksbiträdet skämtade när hon hämtade det paret åt mig. Så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, äta lite mer nötter kanske? Det är ju både gott och kaloririkt.

IMG_8468

Dagens middag blev grillat med vitlöksmarinerad zucchini och aubergine!

2 thoughts on “They never get a chance to shine, ‘cause they only exist in her mind.

  1. Hejsan!
    Igår fick jag en kommentar på bloggen om att stallet.se kommer läggas ner i slutet av den här månaden, det gjorde mig glad att jag fick möjligheten att kika in och bli lite nostalgisk innan allt försvinner. Jag vet att du, precis som mig, inte längre är aktiv och tänkte helt enkelt att du förmodligen inget vet och kanske också ville ha tillfälle att logga in en sista gång.
    Kram Elin – Solbacka

Kommentera

