Kära dagbok…

Ja, det känns som att jag behöver en dagbok just nu. Jag är ganska kall när det kommer till känslomässiga saker. Jag har lätt att compartmentalize, tänka logiskt, göra handelsplaner och helt enkelt inte känna så mycket. Sen när dagen är slut och jag sitter här själv, så hinner allt ifatt mig. Jag ringde 112 idag. Lugnt och samlat förklarade jag vad som hade hänt. Såg när ambulansen körde iväg, hörde sirenen och blev bländad av blåljusen. Några timmar senare kom resultatet från akuten, hjärnblödning. Jaha, tänkte jag. Att alkohol kan göra så mycket skada.

Och nu sitter jag här själv. Borde gå och lägga mig. Försöka sova. Vet inte riktigt om jag vill. Då är ju morgondagen helt plötsligt så mycket närmare. Jag vet inte om jag vill veta.

IMG_8195

Kommentera

