Just can’t get enough.

Köpa bikini på hösten? Typiskt mig. Jag har lyckats att hålla mitt bikinishopping-beroende at bay hela sommaren, men nu när jag hittade de perfekta bikinitrosorna så kunde jag inte låta bli! Jag har letat länge efter ett par brasiliantrosor med scrunch som inte är svindyra eller alldeles för vågade, och nu upptäckte jag att de har funnits på Nelly hela tiden.

116796-0014_2

116774-0014_2

Valet stog mellan dessa två, köpte de längst ner till slut. Kommer att matcha den med en överdel som jag har hemma redan. Typ nästa år då alltså. Sen blev det två klänningar också, rea är farligt alltså… Men är det bra pris så är det! En anledning till att se fram emot måndagen, då borde de nämligen dimpa ner i brevlådan!

396573-0014_3

221015-0133_1

Annonser

You’re gonna miss me when I’m gone.

Häromdagen fick jag äntligen hem brevet från labbet – jag ska få bli blodgivare! Nu väntar jag bara på första kallelsen, gött! Jag har även fått reda på att min blodgrupp är B+ som jag delar med 9 % av världens befolkning. The more you know.

Nu ska jag göra i ordning lite havregrynsgröt med blåbär, det vill säga motionärerna inofficiella nationalrätt? Om jag hade haft lite mango i frysen hade det blivit lite sånt också, har blivit lite smått besatt. Såna här skålar av fruktsallad har jag käkat mycket av de senaste dagarna, nomnom!

IMG_6247

IMG_6259

Stronglifts 5×5 – Vecka 6

Knäböj
Start: 0 kg
Nu: 30 kg

Bänkpress
Start: 20 kg
Nu: 30 kg

Skivstångsrodd
Start: 10 kg
Nu: 25 kg

Militärpress
Start: 10 kg
Nu: 20 kg

Marklyft
Start: 20 kg
Nu: 45 kg

Vilken toppenvecka! Har ökat i allt förutom rodden och lätt har det känts också. Knäböjen ligger fortfarande efter men det börjar ta sig. Sex veckor har gjort skillnad i spegeln också så det ger ju förstås motivationen ännu en extra skjuts. Det bästa av allt är kanske att jag inte har missat ett enda pass. Det fungerar helt enkelt bra att träna i samband med jobbet, för då sker det nästan per automatik.

Träningen är så viktig för mig just nu och det gör så mycket att det går bra. Det är så skönt att ha framgångar på gymmet när det är stormigt annars. Privat är det mycket som går åt helvete just nu, men gymmet är en frizon och en källa av styrka och glädje. Jag ska inte babbla för mycket om det, so here’s to snart två månader av styrketräning och stronglifts!

IMG_1326

Goodlife Star Nutrition

Jag använder mig i regel inte av måltidsersättningar eller tillskott såsom proteinpulver, men eftersom jag fick ett gratisprov av Goodlife Mint Temptation så testade jag den förstås!

Näringsinnehåll i en bar (50 g)
Energi: 191 kcal
Protein: 16 g
Kolhydrater 20 g
varav sockerarter: 17 g
Fett: 5,5 g

Mitt omdöme då – den var riktigt god! Det kanske inte är så förvånande när man tittar på innehållet eftersom hela 17 % är socker. Det betyder att den här baren är som vanligt godis men med mer protein. Så för min del tycker jag att visst, den kanske är ett nyttigare alternativ jämfört med en snickers. Men att ersätta ett mellanmål med en sån här bar känns inte aktuellt eftersom det trots allt är som godis. Så kort och gott – den smakade bra och priset var dessutom helt ok, men det är ingenting som jag skulle äta varje dag eller som mellanmål.

IMG_6230

IMG_6232

Julafton!

Eller nästan i alla fall. Två paket kom på posten idag, ett från Body Store och ett ända från the UK.

IMG_6227

Äntligen har jag beställt en flarra St Tropez! Det blev den mörka versionen som jag inte har hittat i svenska web shops eller butiker så det kommer att bli intressant att testa den. En recension kommer då!

IMG_6221

Färdig på gymmet!

Över en och en halv timma spenderade jag på gymmet idag! Förutom mitt standard Stronglifts-program ville jag mosa benen och ryggen lite extra så dessa övningar körde jag:

Knäböj
Bänkpress (30 kg)
Skivstångsrodd
Benpress (100 kg)
Sittande kabelrodd
Enhandsrodd
Liggande lårcurl

IMG_20130826_060751

Älskar liggande lårcurl för baksida lår! Tycker att jag redan ser skillnad sedan jag började köra den för ett par veckor sen.

IMG_20130828_094831

IMG_20130828_094844