Periodisk fasta

Nu har jag testat periodisk fasta i nästan fyra månader, så det är väl dags för en liten utvärdering.

Fördelar:
Ingen hunger.
Det är lätt att ligga på kaloriunderskott om man önskar det.

Nackdelar:
Ökat sötsug.
Om man inte äter ordentligt på kvällen så kan man bli trött och orkeslös förmiddagen därpå.

Jag har kört på ett ätfönster från 12-20 vilket i praktikten har betytt att jag ätit frukost klockan 12, lunch runt 15-tiden, mellanmål och till sist middag vid 20. Over all så tycker jag att det har fungerat bra men det största problemet för mig är att jag blir extremt sötsugen på förmiddagarna. Och som ni vet så jobbar jag med godis vilket inte är en jättebra kombination. De senaste två veckorna har jag gymmat tre gånger i veckan på morgonen så då har jag ätit frukost direkt efter träningen. Dessa dagar har jag betydligt mindre sötsug, däremot blir jag hungrig innan lunch vilket jag inte blir om jag fastar. Så för min del så kommer jag att fortsätta med den periodiska fastan fyra dagar i veckan, det vill säga de dagar som jag inte tränar på morgonen.

periodiskfasta

Kommentera

