Magnesiumbrist

Inatt vaknade jag flera gånger av att jag fick kramp i vaden. Det var inte alls roligt så nu har jag förstås googlat runt för att försöka komma fram till orsaken. Tydligen är just kramp i vaderna ett vanligt symptom vid magnesiumbrist som är lätt att få när man svettas och tränar mycket.

Behandling:
Stretcha och massera musklerna innan man ska sova.
Höj gärna upp huvudändan på sängen för att få bättre blodcirkulation.
Ät till exempel mandlar och solrosfrön som ett naturligt tillskott av magnesium om man inte vill ta något preparat.

IMG_1103

Så nu har jag köpt hem en drös nötter och jag tänkte även komplettera med lite Berocca Performance (har det alltid hemma som bakis-medicin, men det tipset tar vi en annan gång hehe) så får vi se om det hjälper.

Kommentera

