Dagens tips – Bovetegröt

Som den stora gröt-fanatiker jag är testar jag ständigt nya varianter. Idag provade jag bovetegröt för första gången. Gott och extremt mättande, men nästa gång ska jag prova med krossat bovete så kanske konsistensen blir mer som… ja, gröt.

Recept 1 portion (ca 210 kcal)
1 dl bovete
2 dl vatten

Koka upp vattnet, tillsätt grynen och tillaga under omrörning i ungefär fem minuter. Enklare än så blir det inte! Jag åt den med kokosmjölk och äppelsylt. Imorgon ska jag testa polentagröt!

IMG_1165

Kommentera

