Matrotation.

Jag har bestämt mig för att prova på ett nytt matrelaterat experiment, nämligen en rotationsdiet. Det är inte en diet i den bemärkelsen att man ska gå ner i vikt utan det handlar om att rotera vilka livsmedel man äter under en period på fyra dagar. Den är framtagen i första hand för allergiker eftersom man oftast kan klara av att äta sånt som man har en mild allergi mot om man inte äter det oftare än var tredje-fjärde dag. För min del handlar det snarare om att jag är så extremt dålig på att variera vad jag äter, jag snöar lätt in mig på en maträtt som jag kan äta i flera dagar. Sen om matrotation kan förhindra att man utvecklar allergier är det förstås ett extra plus. Så jag tänkte testa det nu i några veckor. Idag är det kyckling-dag till min stora glädje!

Min gröna lunch.

IMG_1191

IMG_1199

IMG_1205

Kommentera

