Stronglifts 5×5 – Vecka 4

Knäböj
Start: 0 kg
Nu: 25 kg

Bänkpress
Start: 20 kg
Nu: 25 kg

Skivstångsrodd
Start: 10 kg
Nu: 25 kg

Militärpress
Start: 10 kg
Nu: 15 kg

Marklyft
Start: 20 kg
Nu: 40 kg (1×45 kg)

Det har inte skett några större förändringar den här veckan. I knäböjen har jag bestämt mig för att nöta mer teknik, tråkigt som bara den men jag kompletterar med benpress så benen får sitt ändå. I bänken känns 25 kg rätt enkelt så nästa gång blir det 27,5 (dvs. hälften av min kroppsvikt!). Nästa vecka borde jag kunna köra militärpressen med vanliga skivstången på 20 kg. Det känns som att jag ockuperar skivstängerna hela träningspassen nu för tiden! Tur att man tränar på morgonen när det inte är så mycket folk. I marklyftet körde jag bara 45 kg en rep och sen tre reps raka mark med den vikten. Känner att det även där är viktigt att finslipa på tekniken innan man lassar på för mycket. Onödiga skador har jag inte tid för så jag skyndar långsamt.

Det känns förvånansvärt enkelt att komma iväg och fullfölja gymträningen. Jag tror att det har mycket med att göra att jag har alla träningspass inplanerade med exakt dag och tid. Jag vet även exakt vad jag ska träna och med vilken vikt. Det blir helt enkelt lika självklart som att gå till jobbet. För inte skulle man skita i att gå till jobbet bara för att man inte har lust?

 

Min favoritplats på gymmet – the squat rack!

2019_squat_rack_plateholder_2

curling-in-the-squat-rack

Kommentera

