Dagens tips – Kycklinglever

Och så kommer vi till det här med maten förstås då! Rotationsdieten fungerar bra för mig ändå länge. Den gör sitt jobb än så länge – det vill säga att få mig att prova nya recept, livsmedel och kombinationer. Kort sagt att få mer variation i vardagen! Sagt och gjort, idag har jag provat en helt ny rätt – nämligen kycklinglevergryta. Jag har varit skeptisk till lever och egentligen all sorts inälvsmat, men det här blev faktiskt riktigt gott!

Recept Kycklinglevergryta (4 portioner)
400 g Kycklinglever
400 ml Kokosmjölk
1 msk smör
Curry, salt och peppar

Stek kycklingen i smör och curry. Häll i kokosmjölk, låt putta i cirka fem minuter. Smaka av med salt och peppar – klart! Så enkelt och snabbt är det. Jag åt den med kokt bovete (2 dl bovete, 4 dl vatten till fyra portioner) och sallad, men den passar lika bra till ris, pasta eller potatis!

IMG_1263

Det kanske ser lite ut på tallriken (särskilt eftersom vi har enorma tallrikar till att börja med) men det var grymt mättande, jag stog mig halva dagen på den här portionen!

IMG_1266

Kommentera

