Goodlife Star Nutrition

Jag använder mig i regel inte av måltidsersättningar eller tillskott såsom proteinpulver, men eftersom jag fick ett gratisprov av Goodlife Mint Temptation så testade jag den förstås!

Näringsinnehåll i en bar (50 g)
Energi: 191 kcal
Protein: 16 g
Kolhydrater 20 g
varav sockerarter: 17 g
Fett: 5,5 g

Mitt omdöme då – den var riktigt god! Det kanske inte är så förvånande när man tittar på innehållet eftersom hela 17 % är socker. Det betyder att den här baren är som vanligt godis men med mer protein. Så för min del tycker jag att visst, den kanske är ett nyttigare alternativ jämfört med en snickers. Men att ersätta ett mellanmål med en sån här bar känns inte aktuellt eftersom det trots allt är som godis. Så kort och gott – den smakade bra och priset var dessutom helt ok, men det är ingenting som jag skulle äta varje dag eller som mellanmål.

IMG_6230

IMG_6232

Kommentera

