Stronglifts 5×5 – Vecka 7

Knäböj
Start: 0 kg
Nu: 35 kg

Bänkpress
Start: 20 kg
Nu: 32,5 kg

Skivstångsrodd
Start: 10 kg
Nu: 27,5 kg

Militärpress
Start: 10 kg
Nu: 20 kg

Marklyft
Start: 20 kg
Nu: 45 kg

Då har sju veckor passerat och det rullar på! Inga jättestora ökningar men det känns väldigt stabilt. Nästa vecka blir det första veckan som jag inte kommer att kunna följa ”måndag, onsdag, fredag”-schemat utan det kommer bara att bli gym måndag och tisdag eftersom jag reser bort resten av veckan. På måndag hade jag tänkt att köra övningarna enligt stronglifts, det vill säga knäböj, marklyft och militärpress men det blir ett teknik/genomkörarpass. Så jag tänkte köra lättare vikter med flera sets och repetitioner. På tisdag har jag inte riktigt bestämt mig. Om jag får sällskap så blir det nog cardio (urk!) annars så blir det samma upplägg som måndagen fast knäböj, bänkpress och stångrodd. Så ökningarna får vänta till vecka 38!

IMG_20130906_131158

IMG_20130906_131225

Kommentera

