Bottenskrapet

Nu när svälten börjar sätta in på riktigt och man är inne och gräver bland bottenskrapet i frysen så blir rörorna allt mer fantasifulla. Allra längst ner i min frys har det stått fem orörda matlådor i flera månader, men nu blev jag så illa tvungen att rota fram och försöka göra någonting av dom. De innehåller en misslyckad gryta på zucchini, aubergine och tomat, även mästerkocken herself (heh) lyckas inte alltid med maten.

Men – även om den var direkt äcklig så lyckades jag faktiskt rädda den, gott blev det också! Och hur you ask (eller inte), jo med bacon förstås! Haha, jag gjorde min standard, stekte på ett paket tärnad bacon och ett ägg, sen blandade jag med min misslyckade gryta och kryddade med oregano.

Det kanske inte blev den vackraste maträtten någonsin, men smaken var mer än godkänd!

IMG_6335

Kommentera

