Min hatkärlek till gymmet.

Den trognaste partnern som jag någonsin kommer att ha. Kan man gifta sig med gymmet? Förlåt för att jag var otrogen, kan du ta tillbaka mig? Det var så skönt att vara där igen. Tillbaka till skivstången, till det där slitna lädret vid huvudändan på bänkpressen, till de utsmetade märkerna på golvet från proteinpulver.

Det förvånar mig verkligen hur biten jag har blivit på gymträning. Det var inte länge sen jag var lite utav en motståndare till gymträning. Mest för att många verkar tro att det är det enda sättet att komma i form och det enda sättet att träna på. Jag vet inte hur många gånger som jag har hört att ”Jag har inte råd att träna” som en ursäkt. Vadå inte råd? Det finns tusen andra sätt att träna på. Jag vet inte hur många pass som jag har kört på min matta framför datorn utan någon som helst utrustning. Det enda som krävs är ett par kvadratmeter, lite fantasi och en vilja! I två år styrke- och konditionstränade jag regelbundet utan gymkort och utan någon dyr utrustning. Det var inte förrän ett par månader sen som jag kände ett behov av ett gym och då är det bara för att nu vill jag satsa på styrketräningen på riktigt och se hur långt jag kan gå, hur stark jag kan bli. Men för 95% av tjejerna som bara vill ”bli tonade” och gå ner i vikt så behöver man inte ha en krona i fickan. Det enda som behövs är vilja och disciplin.

Förra året – utan att ha spenderat en dag i gymmet:

Foto1610-2

Foto1670-3

Dagens – tillbaka till havregynsgröten! Nomnom. Helt nyttig har jag inte blivit igen dock, så jag dränkte allt i lingonsylt.

IMG_20130915_145706

Jag kanske inte ser så lycklig ut på bilden, men det kändes schysst att vara tillbaka framför spegeln i tjejernas omklädningsrum med min smutsiga träningskeps. Gick at last upp till 40 kg i knäböj idag. Det känns som en så futtig vikt, känner mig svag i benen. De ligger nog efter en aning men sen kom jag på att böja över 70% av sin kroppsvikt inte är så fy skam ändå efter bara två månader riktig styrketräning. Så jag försöker vara tålmodig…

IMG_20130916_111608

Kommentera

