Nästan som snabbmat…

Det här har jag pysslat med idag. Hel kyckling i ugn. Bara att krydda och marinera enligt smak och köra i ugnen 200 grader i en timma, hur enkelt?! Fattar inte varför jag inte gör det här oftare. Kanske för att det alltid slutar med att jag käkar en halv kyckling själv, heh…

Den här var till och med färdigmarinerad (extrapris!) med citron och salvia så det var nästan som att köpa en pizza – no effort. Jag åt den med mitt alternativ till pommes, nämligen kokt potatis som sedan steks varmt och snabbt utan smör bara för att få krispig yta.

IMG_6351

Kommentera

