This ain’t no place for no hero to call home.

Idag har jag haft vilodag. A k a försökt hålla mig sysselsatt med jobb och matlagning för att inte tänka på träning och nästa gympass hela dagen. Därför har jag lagat till två kilo (!) lax i ugnen. Så nu har jag matlådor så att det räcker ett tag…

Ni vet när man är sådär mätt på socker efter att ha ätit för mycket godis men ändå lite sugen fortfarande? No? Just me? Tycker att det är perfekt att äta en lax- eller kycklingfilé då med bara en stor grönsallad till. Så blir man lite lagom mätt på mat och inte lika benägen att fortsätta käka godis resten av kvällen istället (been there, done that).

Jag gjorde i alla fall hela laxsidor. Smörj en ugnsfast form med smör, lägg i laxen med skinnet nedåt, krydda med citron, peppar och salt. 150 grader i cirka 40 minuter eller 200 grader i 25 minuter för mer krispig yta. Klart!

IMG_6404

Kommentera

