Stronglifts 5×5 – Vecka 11

Knäböj
Start: 0 kg
Nu: 45 kg

Bänkpress
Start: 20 kg
Nu: 35 kg

Skivstångsrodd
Start: 10 kg
Nu: 30 kg

Militärpress
Start: 10 kg
Nu: 22,5 kg

Marklyft
Start: 20 kg
Nu: 60 kg

Inga förändringar den här veckan, men det var väntat och jag är väldigt nöjd ändå. Idag gjorde jag 45 kg knäböj 5×5 för första gången och det kändes riktigt stabilt. Ska köra det ett pass till, sen blir det en ökning till 47,5! I bänkpressen ska jag öka träningsvikten till 32,5 kg nästa gång, har kört 30 kg 5×5 fram tills nu. Saknar verkligen en träningskompis när det kommer till bänken, skulle våga lassa på lite mer vikt om jag hade någon som passade. Rodden känns bra på 30 kg, har ingen brådska att öka där nu eftersom jag tycker att det är viktigare med kontakt i ryggen hela tiden.

Sen kommer vi till militärpressen… Det gå framåt, om än långsamt så går det framåt. Tog lång tid att fixa 20 kg 5×5 och jag har en känsla av att det kommer att ta många veckor av nötande att klara av samma sak på 22,5 kg. Suck. Keep at it! Marklyft är nog den övning som har gått mest framåt de senaste veckorna och där blir det ökning nästa pass!

And on a side note så var jag helt säker på att det här var vecka 13?! Haha, jag vet inte vad jag fått det ifrån men jag var helt hundra på att förra veckan hade jag kört tre månader med Stronglifts men så är det alltså inte. Kul att titta tillbaka och känna att jag har kommit såhär pass långt när jag bara har gymmat i 11 veckor! Nu blir inte nästa gympass förrän den 15 eller 16 oktober så det känns ju lite tråkigt, men det kommer nog bara att göra mig gott att komma ifrån allt i en vecka och vila upp mig både psykiskt och fysiskt.

Såg att någon hade lagt upp den här bilden, I like:

523b62100cf2a79bdc594c78-610xh

Kommentera

