This is the first day of my last days.

Idag jobbade jag min sista dag. Inte för resten av livet hoppas jag, men mina 15 månader ideligt arbetandes med godis är över. Det är dags för attlämna tryggheten som har blivit min vardag det senaste året och påbörja ett nytt kapitel. Min plan B har jag sammanställt idag, med diverse ansökningar till utbildningar våren 2014, men mitt hopp är förstås att den primära planen som jag har funderat på i många år nu kommer att fungera. Jag har inte velat prata om det eller spekulera för mycket eftersom det så länge bara har varit en distant dröm, och det tänker jag inte heller göra förrän nästa vecka när vi åker. Det känns skönt i alla fall. Det blir ett försök med plan A till slut och om det inte fungerar så har jag tre val att falla tillbaka på i form av plan B. Och det bästa av allt är att hur det än bli så kommer jag att flytta inom sisådär åtta månader till en ny stad! Spännande och förstås nervöst för en person som jag.

Jag ska inte dröja för länge vid hela den livsomvälvande tanken, utan jag tänkte även bjuda på lite bilder som inte har kommit upp på grund av lathet och omotivation.

IMG_20131102_081004

Här var jag innan jobbet, inte idag, utan dagen efter halloween. Lite bakis och väldigt trött orkade jag inte skrubba bort allt smink så det såg lite makabert ut. Mitt skärsår såg numera ut som ett perfekt blåmärke efter att jag ryckte bort alla fyrtio lager av latex så det första som hände på morgonen var att jag fick en minst sagt orolig fråga från Patrik på jobbet.

Resterande bilder är till största del från Spanien-resan upptäckte jag så de kommer i ett separat inlägg.

Kommentera

