Nya mål!

Idag har jag officiellt klarat mina fyra styrketräningsmål som jag hade satt upp för resten av året. Så med 6 ½ veckor till godo så har jag betat av minst:

– 47,5 kg knäböj
– 37,5 kg bänkpress
– 22,5 kg militärpress
– 60 kg marklyft

Nästa fyra delmål lyder:

– 55 kg knäböj
– 40 kg bänkpress
– 27,5 kg militärpress
– 67,5 kg marklyft (redan klarat)

Jag sitter just nu och funderar på vad jag ska sätta för tidsram för de nya målen. Marklyften är som sagt redan avklarat med god marginal dessutom (75 kg) och bänken känns inte långt ifrån. Militärpressen däremot kan jag förutspå att den kommer att ta längst tid att uppnå. Upp till två år bör det ta för en person med min vikt att nå dessa mål med regelbunden träning, men efter lite räknande fram och tillbaka så har jag kommit fram till att nio månader låter rimligt. Så den 16 april 2014 ska jag ha klarat av dessa mål!

IMG_20131113_112821
Idag på gymmet.

Kommentera

