Bulk, deff och allt därimellan.

Jag har inte riktigt vant mig med min nya mobil än, så det var nära att jag försov mig imorse. Snooze-beroendet slog till så jag måste hitta det på mobilen också, heh… Det var faktiskt riktigt nära att jag skippade gymmet idag. Nästan-försovningen var en bidragande faktor, men jag kände mig framför allt bara extremt otaggad. I såna stunder brukar jag komma och tänka på ett citat som har fastnat i mitt huvud; ”Successful people do what they have to do whether they feel like it or not.” – Elliott Hulse. Inte blev jag piggare för det, men jag släpade mig iväg och efter träningen fick jag njuta av den där endorfinrushen och stolthetskänslan som man blir belönad av varje gång.

Nu var det inte gymmet som jag hade tänkt att skriva om utan snarare kosten. I stort sett hela det här året har jag ätit för att underhålla. Jag räknade inte på något utan tänkte bara på att äta näringsrikt och då verkar jag hamna automatiskt i underhållnings-läge. I slutet av sommaren började jag smyg-bulka lite och i september började jag bulka på riktigt. Sen blev det semester och min planerade långsamma bulk förvandlades till en riktig dream bulk. Haha, så jag la tyvärr inte bara på mig muskelmassa utan även några oönskade kilo utöver det. Så den 22 oktober bestämde jag mig för att börja deffa. I slutet av december runt jul/nyår blir det antagligen en resa så det blir ett passande mål.

Jag har ätit runt 1500 kcal om dagen förutom under mina ätardagar och på nästan fem veckor har jag gått ner 3,3 kg utan att minska i några lyft så det känns riktigt bra. Nu är det drygt fyra veckor kvar och jag planerar att gå ner ytterligare 1,7-2 kg. Sen efter det ska jag banne mig bulka lååångsamt. Det finns ingen riktigt mening med att överäta om man vill bygga muskler, nästan särskilt som tjej eftersom vi bara kan lägga på oss 1-2 kg muskelmassa per år. Så att lägga på sig max ett halvt kilo i månaden är att rekommendera om man inte vill öka för mycket i fett också.

Nog om det, jag har inte lagt upp något från min matdagbok här, vet inte om det är så intressant. Jag loggar allt på FatSecret, tycker att den fungerar rätt bra förutom att mobilappen inte fungerar på min.

FatSecret

Kommentera

