Dagens mat – Kvällsmål

Så var dagens sista mellanmål här. Vad jag äter på kvällen beror till största del på hur jag har ätit under dagen. Ofta äter jag middag ganska sent så jag har inget direkt behov av ett till mellanmål egentligen, men om jag har kalorier ”kvar” så äter jag något lättare på kvällen. Jag är inte militärisk med budgeten utan om jag är hungrig på kvällen så äter jag, simple as that, men ofta måste man lära sig att skilja på sug och hunger. Jag har väldigt sällan känt mig hungrig på 1500 kcal faktiskt så länge man gör smarta val. När jag är ovanligt hungrig så brukar det vara dags för en ätardag, så då tar jag en helt enkelt. Det ska inte behöva vara en pina att deffa!

Dagens kvällsmål bestod av 102 kcal vilket gjorde att dagens totala intag blev 1525 kcal!

Kvarg – 75 kcal
Jordgubbar – 27 kcal

IMG_7477

Kommentera

