And I swear that I don’t have a gun.

Förut tränade jag ofta på att göra knäböj på ett ben, eller pistol squats som de också kallas. Det är en utmanande kroppsviktövning som kräver en del balans, styrka och flexibilitet. Den går helt enkelt till så att man står på ett ben, sätter ser ner långsamt och kontrollerat sedan trycker man sig upp med vikten på hälen. Armarna och det upplyfta benet ska bara användas till att balansera sig med och får inte nudda marken.

Nu idag fick jag ett infall och bestämde mig för att prova på pistols igen och jag klarade det! På mitt svagare vänsterben också! Barnsligt glad över det eftersom jag har plågat mig igenom olika assisterade variationer förut. Har någon av er provat enbensknäböj förut och hur gick det?

Pistol_Squat

Kommentera

