Julshopping

Idag kom det hem ett litet paket från Vitaminvaruhuset! Det är en sida som jag lyckades hitta av en slump och som jag verkligen kan rekommendera. De har ofta lägre priser jämfört med andra, snabb leverans och dessutom fraktfritt, mycket trevligt!

Så jag passade på att köpa ett kit med olika hand- och fotlotions från Burt’s Bees (luktar gudomligt) som ska bli en julklapp. Sen var det dags att fylla på med multivitaminer från Mivitotal Plus, det enda tillskottet som jag tar. Så upptäckte jag även att de hade QuestBars så då föll jag till slut för grupptrycket och bestämde mig för att prova deras proteinbars. Tyvärr (eller kanske som tur är…) fanns det bara en smak kvar just nu, nämligen White Chocolate Raspberry, så det fick bli en sån också.

IMG_7570-3

IMG_7584

IMG_7579

IMG_7574-2

IMG_7591

Questbaren tog slut fortare än kvickt i alla fall! Den såg verkligen inte ut som jag hade förväntat mig, så jag var lite skeptisk till en början, men efter första tuggan så ändrade jag uppfattning. Smaken var riktigt god, konsistensen likaså. Den är ganska mycket sötare än de bars från Leader som jag äter i vanliga fall men de har bara 1 gram socker per bar. Jag är rättså känslig för sötma så även om den är jättegod så blir jag fort ”mätt” på den söta smaken, så det är ingen risk för mig åtminstone att jag skulle få för mig att överäta och ta flera stycken.

I övrigt är näringsinnehållet per bar (60 gram):
190 kcal
20g protein
23g kolhydrater
– varav 17g fibrer
– varav 1g socker
8g fett

Så sammanfattningsvis får de 5/5 för innehåll, 4/5 för smak och 2/5 för pris (25kr/st)

Kommentera

