I just want you to know.

Nu är det i princip spikat vad jag ska hitta på på julafton till slut. Jag har inte firat någon traditionell jul på flera år vilket jag trivs väldigt bra med och i år var det tänkt att det skulle bli en resa över jul och/eller nyår. Det verkar inte bli av tyvärr, har inte hittat något lämpligt än så om det inte lyckas dyka upp någon sista minuten-resa inom ett par dagar så stryker jag den idén för i år. Annars är planen att käka lunch på min favorit-sushirestaurang, sen åker vi in till huvudstaden för bio (troligtvis Prisoners) och avslutar med middag där. Inget julbord så långt ögat kan nå! Väl hemma slinker det nog ner någon blåbärsmuffin och godisbit. Låter som a recipe for success!

Idag har jag gymmat i alla fall. Längtar lite till jul för då är åtminstone första delen av min deff färdig och då kan man äntligen få börja bygga lite i gymmet igen istället för att bara underhålla. Skippade marklyften idag igen, min rygg känns riktigt bra nu men jag tar det säkra före det osäkra och kan lika gärna vänta en vecka till innan jag introducerar dom igen. På tal om deffen så har jag precis enligt planen gått ner 4,5 kg på nio veckor, det vill säga ett halvt kilo i veckan. Det betyder att det finns en mycket god chans att jag når mitt mål på 5 kg på julafton, vilket kommer att bli slutet på denna 10 veckor långa deff. Känns bra, är stolt över mig själv som har varit så målmedveten och disciplinerad med både kost och träning.

Bjuder på en bild på dagens lunch – fläskkotlett med couscous och broccoli (416 kcal)

IMG_7599

IMG_7601

Kommentera

